Úvod GNU/Linux Software Ke stažení Odkazy

Vaše IP: 34.204.168.209
Počet návštěv: 1473536
Hledání příkazů operačního systému Linux podle syntaxe nebo popisu.

Nastavení vzhledu stránek
Dark
Silver
Green
Grey

Radek Tříška

E-mail a Jabber :
radek(at)fastlinux(dot)eu
mseed@njs.netlab.cz

Sekce V.I.P. uživatelů


Práce s okny

Klikněte na přepínač oken vyznačený v rámečku.

blender

Objevý se následující tabulka.

blender

Zde můžeme vybírat mezi jednotlivými typy oken.

Script Window - nabýdka Python scriptů

File Browser - procházení soubory (stejné jako File Open, F1)

Image Brovser - prohlížení textur a obrázků

Buttons Window - ovládací prvky pro úpravu jednotlivých objektů

Outliner - seznam všech objektů a jejich vlastností

User Preferences - uživatelské nastavení rozhraní blenderu

Text Editor - vkládání textových zpráv, dodatků a komentářů, umožňuje i vkládání scriptů v TXT

Audio Window - vkládání zvukové stopy

Timeline - časová osa

Video Sequence Editor

UV/Image Editor - pokročilé texturování - UV mapováním

NLA Editor - zobrazení klíčů ve scéně

Action Editor

IPO Curve Editor - editace zaklíčovaných momentů ve scéně pomocí křivek

3D Scene - 3d okno, scéna

Okna se rozdělují přesunutím kursoru nad libovolnou dělící linku. Podmínkou je aby se kursor změnil ze šipky na (v tomto případě) vertikální dvojitou šipku. Přesuneme kursor nad vyznačenou linku jako na obrázku a klepneme pravým tlačítkem, objevý se tabulka úprav oken.

blender

Split Area - rozdělí okna

Join Areas - sloučí okna

No Header - vymaže nástrojovou lištu (nevratný proces)

Klikneme levým tlačítkem na Split Area, zobrazý se nová dělicí linka, kterou lze pohybováním do stran polohovat. Znovu klikneme a tím rozdělíme okna. Mělo by se objevit asi tak to, co je na obrázku níž.

blender

Přesuneme novou dělící linku asi tak na úroveň fialové vertikální čáry vpravo. Tím zůžíme pravé okno, v něm klepneme na přepínač oken a vybereme Buttons Window.

blender

Tím se nám 3d okno(scéna) změní na okno buttonů pro ovládání jednotlivých objektů v 3d okně. V tomto okně klepneme pravým tlačítkem a objeví se tabulka uspořádání okna.

Horizontal - uspořádá elementy v okně horizontálně.

Vertical - uspořádá elemnty v okně vertikálně.

Free - volné uspořádání elemntů v okně.

blender

Vybereme Vertical, buttony se uspořádali vertikálně. Pro doladění použijeme NUM + nebo -, pro oddálení či přiblížení ovládacích prvků. Posun nahoru a dolů lze provádět rolováním kolečka.

blender

Uchopíme prostřední Menulištu stisknutím kolečka myši, nyní s ní můšeme posouvat do stran.

V tomto případě je vertikální uspořádání velice výhodné například při vkládání modifierů (F9, tlačítko Add Modifier).

blender

Slučování oken se provádí kliknutím na Join Areas v tabulce úprav oken, kterou zobrazíme kliknutím pravým tlačítkem myši na dělící linku mezi 3D a Button Window.

blender

Šipka nám určuje, které okno zůstane po sloučení. V tomto případě to bude okno buttonů.

blender

Rozdělování a slučování oken je samo o sobě velice zajímavou činností. Záleží na každém zvlášť, jak si prostředí nastaví a jak mu bude vyhovovat. Nesmíte se bát pro začátek experimentovat. Vše si vyzkoušejte a pokud se zamotáte a nebudete vědět jak zpátky, zvolte ve File - Add New a zkoušejte znovu. Jak to může například dopadnout:

blender
| Verze projektu: 1.52 | © 2000 - 2011 | Historie |